Jom Ikut

Thursday, 6 August 2009

Menu semalam

Semalam kat opis akak banyak keje dan sibuk sikit.... kalau tak ade keja pun macam tu gak.... buat2 sibuk...hehehehe...penat betulll semalam tuu...ditambah pula akak puasa....alahai.... sementara nak tunggu waktu berbuka pada petangnya tu...sempat gak akak menjahit...ewah2...dalam berpuasa tu siap gak sepasang baju untuk adik Irah...Mulanya memang akak x rancang nak masak sebab rasa macam nak pegi beli jer kat luar... tp memandangkan petang itu hujan.... maka x jadi nak keluar.

Lastly...akak merajinkan diri tuk masak ler menu yang ringkas2 buat akak berbuka petang tu...Bila azan dah berkumandang... yang tak bestnya...akak kena berbuka sorang2 coz my hubby dan anak2 masih kenyang(maklumlah mereka x pose). Sebelum berbuka tu.... rasa macam semua teringin nak makan tp...bila minum air n kuih skit terus kenyang.


Menu akak petang ni masak ringkas2 aje.... seperti gulai ikan merah campur kacang, sotong goreng kicap, sambal belacan, ulam dan ikan goreng. Kuih pula akak buat cekodok pisang jer...









Cekodok pisang




Ikan goreng, sambal belacan dan ulam

No comments:

Post a Comment