Jom Ikut

Tuesday, 4 August 2009

SEKILAS PANDANG

Pada hari Jumaat baru-baru ini...emak akak ada buat kenduri baca Yaassin skit kat umahnya di kampung sempena anak sedara akak (anak kakak no 2) dah dapat keja kat UUM sebagai Pembantu Pertanian.... jadi kami sekeluarga dapat berkumpul beramai2 pada hari tu cuma kakak yang no.2 aje yang x ada coz dia x dapat balik sbb abang ipar keje kat Muzium Negeri 9 x dapat cuti....
Majlis bacaan Yaassin tu dimulakan pada pukul 3.00 petang oleh kaum2 ibu di kampung akak...ramai juga yang hadir pada hari itu.... menu pada hari itu ialah laksa (dalam 10 bungkus)dan cempedak goreng....mmmm....ramai juga yang memuji laksa tu sedapppp...tengok la siapa chefnya...hehehe... Akak ni memang ler tak leh tengok laksa ni...memang kegemaran akak... lepas sume orang balik petang tu...akak nak ler pekena laksa sekali lagi...tup...tup...hampeh...dah habiss daaa.....tapi x sampai petang dah habiss.....memang berbaloi2... Ini adik akak yang bongsu ngan anak sulung dia.... akak sume ada 4 orang adik beradik...dia soranglah anak lelaki tunggal.
Ini pula gambar adik akak n my 'biras' aka adik ipar.... adik ipar akak ni pun sama gak...anak perempuan tunggal dalam keluarganya.
kat bawah ni plak ialah bapa akak....pak cik Ahmad.... seorang bapa yang sporting dan memahami serta orang yang paling rapat ngan akak.....
Dan ini pula emak kesayangan akak...mak cik Halimah..... seorang ibu yang banyak bersabar dan faham masalah anak-anak...seorang ibu yang penyayang dan juga baik hati...payah nak marah....
Adik Irah ngan anak sepupu akak...Wahida.
Gambar bawah : Along IQah di kampung
Along IQah...Adik IRah dan sepupu mereka AfiQi..

No comments:

Post a Comment