Jom Ikut

Sunday, 27 March 2011

Adik Irah tunjuk bakat terpendam....


Selamat pagi dan selamat sejahtera semua...pada 26 march 2011 baru-baru sekolah adik Irah ada menyertai pertandingan mewarna sempena perasmian "Giant Car Boot Sale" di UUM dan adik Irah merupakan salah seorang daripada peserta pertandingan mewarna tuuu....
Adik Irah memang teruja dan seronok sangat untuk menyertai pertandingan tu...tiap2 hari asyik dok bercerita pasal hari pertandingan tu jer....hehehehe...
26 march 2011..pagi2 lagi adik Irah sudah bangun...seronok punya hal..pukul 9.00 pagi kami sampai di tempat tu...ingatkan kami yang terawal..rupanya ada lagi yang lebih awal....sebenarnya kami la yang terlewat...huhuhuhu...suasana kat perkarangan masjid UUM nampak begitu meriah sekali pada hari tu dengan kehadiran ibu bapa dan anak-anak yang masuk dalam pelbagai acara yang dipertandingan hari tu...congkak, batu seremban dan lain-lain.....ada kanak-kanak tadika, sekolah rendah dan juga sekolah menengah dari beberapa sekolah sekitar Kbg Pasu.
Berbalik ngan citer adik Irah...setelah mendaftar..adik Irah dan kawan2nya diberi kertas untuk mewarna dan mengambil tempat masing2....hampir 15 minit kemudian acara pon bermula.....preeetttttttttttt.....





haaa..tengok tuuu betapa khusyuknya adik Irah dan teman-temannya mewarna sampai tak toleh kiri dan kanan lagiiii...hehehehe...banyak juga tadika d sekitar Changlon yang menghantar penyertaan...pertandingan terbuka kepada kanak-kanak tadika yang berumur 5 dan 6 tahun dan Adik Irah masuk pertandingan ni atas tiket kategori pelajar tadika 5 tahun...

sukeeee.....ha ni la rupanya gambar dan lukisan yang telah adik Irah warnakan tuuu....setelah penat sampai berpeluh2 anakku mewarna.....akhirnya berjaya juga menghabiskan lukisannya....
ni la rupa lukisan adik Irah tuuu
Gambar bawah...adik Irah beratur untuk menghantar lukisannya yang dah siap d warna kepada pihak urusetia.

Hari pertandingan tu cuaca tak berapa baik...hujan renyai2....nak jalan2 tengok car boot sale pon kurang selesa sebab hujan....kesian anak2 nnt basah pula....maka akak dan anak2 tunggu dalam khemah jer....keputusan pertandingan sudahpon siap...dan emcee mengumumkan pemenang tempat ketiga kategori 5 tahun...tempat kedua dan johan kategori 5 tahun...NUR HAZIRAH....wahhhh tergamam akak...tak sangka nama anak akak di sebut...tahniah dikkkk....dan inilah ropanya hadiah tuuu....
d samping hamper kemenangannya
mmmm....dah menang dan dapat hadiah...tudung kepala adik Irah pon dah terlucut dah...hehehehe...sebenarnya adik Irah penat dan dah tak tahan panas serta berpeluh2...tak pa dik..la ni adik kecik lagiii...nnt besaq kalau dah pakai tudung tu...jangan dok buang naaa....apapon akhir sekali mama,abah, along Iqah dan sume kawan2 adik gembira dan ucap tahniah buat adikk kerana menang pertandingan hari tuuu...teruskan usaha dan semoga kejayaan sentiasa bersama adik dalam semua bidang...amin.

2 comments:

  1. salam..sy ada bg award kat akak...sudi2 kan la terima yea

    ReplyDelete
  2. Chikadakbiru : Terima kasih banyak2 kerana sudi bagi award kat akak...camana nak amik award tu...akak ni budak baru belajar...he3

    ReplyDelete